Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Urząd Miejski w Połczynie-Zdroju
Herb Urząd Miejski w Połczynie-Zdroju

Poniedziałek 20.02.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Podstawowe zadania gminy

Do zakresu działania Gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Jeżeli ustawy nie stanowią inaczej rozstrzyganie w sprawach, o których mowa wyżej należy do gminy. Podstawowym zadaniem Miasta i Gminy Połczyn - Zdrój jest zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej oraz tworzenie warynków jej racjonalnego i harmonijnego rozwoju. Gmina Połczyn  - Zdrój ze względu na swój charakter uzdrowiskowy czuwa nad spójnością stanowionych uchwał i podejmowanych decyzji z przepisami dotyczącymi uzdrowisk oraz chroni i dba o racjonalną eksploatację naturalnych kopalin leczniczych. Do zadań własnych gminy należy zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, a w szczególności sprawy dotyczące:

  • ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
  • gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego
  • wodociągów oraz zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz
  • lokalnego transportu zbiorowego
  • ochrony zdrowia
  • pomocy społecznej w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych
  • gminnego budownictwa mieszkaniowego
  • edukacji publicznej (przedszkola, szkoły, gimnazja)
  • kultury w tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury
  • kultury fizycznej i turystyki, w tym ternów rekreacyjnych i urządzeń sportowych
  • targowisk i hal targowych
  • zieleni gminnej i zadrzewień
  • cmentarzy gminnych
  • porządki publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego
  • utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych
  • polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej
  • wspierania i upowszechniania idei samorządowej
  •  zagospodarowanie przestrzenne
  • promocji gminy
  • współpracy z organizacjami pozarządowymi
  • współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw

Ustawy mogą nakładać na Gminę obowiązek wykonywania zadań zleconych z zakresu administracji rządowej a także z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów.

Zadania z zakresu administracji rządowej gmina może wykonywać również na podstawie porozumienia z organami tej administracji.

Gmina może też wykonywać zadania z zakresu właściwości powiatu oraz zadania z zakresu właściwości województwa na podstawie porozumień z tymi jednostkami samorządu terytorialnego.

Wytworzył:
Udostępnił:
Marek Kiełbowski
(2003-08-03 17:58:17)
Ostatnio zmodyfikował:
Marcin Bieńkowski
(2003-09-15 12:29:52)
 
 
ilość odwiedzin: 3190515

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji na stronie Polityki Prywatności.

X